Postup připojení kabelem ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** 1.Zapojte kabel do počítače a do internetové zásuvky. Tím se dostanete do registrační sítě 2.Spusťte si prohlížeč a zadejte http://nas.koleje.cuni.cz [ URL "http://nas.koleje.cuni.c objeví sama). Měl by se objevit formulář pro registraci počítače do sítě: Co dělat, pokud se registrační formulář neobjevil 3.Zaregistrujte se. Zadejte jméno a heslo, které máte pro přístup na stránku CAS https://c "https://cas.cuni.cz/"] nebo vám bylo přiděleno v registrační kanceláři na kolejích. Co dělat, pokud se vám nedaří zaregistrovat *========================================================================================= * Registrační formulář se neobjevil? *========================================================================================= Pak je možné, že: • Máte Apple Macintosh a zkoušíte se přihlásit přes Safari. Zkuste se přihlásit z Google Chrome nebo přes Firefox. Tím by mohl být problém vyřešen. • Máte napevno nastaveny DNS servery (Google DNS apod.). V tom případě si musíte přenastavit DNS sám ručně nebo nám poslat nastavení (kliknete na pravým tlačítkem myši vyberete Stav > Podrobnosti, vyfotíte nebo vytvoříte snímek obrazo • Máte napevno nastavenou IP adresu. V tom případě změňte nastavení na automatické přidělování IP adresy z DHCP serveru. • Máte zapnutou Wi-Fi síť a počítač se snaží komunikovat přes Wi-Fi a ne přes kabel. Musíte Wi-Fi vypnout a kabel odpojit ze zásuvky a znovu připojit. Pokud se přesto nemůžete přihlásit, může jít o poruchu kabelu nebo zásuvky. V tom případě přes webový formulář: podpora.koleje.cuni.cz [ URL "https://podpora.koleje.cuni.cz"] nebo servis(zavinac)koleje.cuni.cz [ MAIL "servis(zavinac)koleje.cuni.cz"] . Vždy je třeba zada a příjmení, ID, kontaktní e-mail (telefonní kontakt vše urychlí), konkrétní lokalitu, způs k internetu, operační systém, internetový prohlížeč a vzniklý problém. Váš požadavek bude v pracovní dny mezi 8:00–16:30. *========================================================================================= * Nedaří se vám zaregistrovat? *========================================================================================= Pak je možné, že: • Zadáváte špatné heslo nebo máte v hesle nějaký hodně speciální znak. V tom případě si nastavte na https://ldap.cuni.cz [ URL "https://ldap.cuni.cz"] heslo ji Zkontrolujte numerickou klávesnici a Caps Lock. • Síť nemůže zjistit MAC adresu. ?Pravděpodobně máte zapnutou Wi-Fi síť a počítač se snaží komunikovat přes Wi-Fi a ne př Wi-Fi vypnout a kabel odpojit ze zásuvky a znovu připojit.?? • Když to hlásí, vaše MAC adresa už byla registrována, je třeba restartovat PC. Většinou t • Když máte vlastní router nebo switch, je potřeba při problému restartovat i tato zařízen počítač po zapnutí zařadí do správné sítě automaticky. Pokud se přesto nemůžete přihlásit, může jít o poruchu kabelu nebo zásuvky. V tom případě přes webový formulář: podpora.koleje.cuni.cz [ URL "https://podpora.koleje.cuni.cz"] . Vžd zadat Vaše jméno a příjmení, ID, kontaktní e-mail (telefonní kontakt vše urychlí), konkrét způsob připojení k internetu, operační systém, internetový prohlížeč a vzniklý problém. Vá vyřizován v pracovní dny mezi 8:00–16:30. *========================================================================================= * Přestal vám fungovat kabelový internet? *========================================================================================= • Dostanete se jen na registrační stránku a píše Vám to, že připojení máte z určitého důvo Váš počítač mohl být zablokovaný z bezpečnostních důvodů (např. zavirování...). Informac a instrukce co dělat jsme Vám poslali na kontaktní adresu, kterou máte v CASu nebo ktero registrační kanceláři na koleji. Zkontrolujte si e-mail. • Fungují Vám jen některé stránky. Pokud se přesto nemůžete přihlásit, může jít o poruchu kabelu nebo zásuvky. V tom případě přes webový formulář: podpora.koleje.cuni.cz [ URL "https://podpora.koleje.cuni.cz"] . Vžd zadat Vaše jméno a příjmení, ID, kontaktní e-mail (telefonní kontakt vše urychlí), konkrét způsob připojení k internetu, operační systém, internetový prohlížeč a vzniklý problém. Vá vyřizován v pracovní dny mezi 8:00–16:30.