Postup připojení kabelem

  1. Zapojte kabel do počítače a do internetové zásuvky. Tím se dostanete do registrační sítě NAS.

  2. Spusťte si prohlížeč a zadejte http://nas.koleje.cuni.cz (možná se objeví sama). Měl by se objevit formulář pro registraci počítače do sítě:

    Co dělat, pokud se registrační formulář neobjevil

  3. Zaregistrujte se. Zadejte jméno a heslo, které máte pro přístup na stránku CAS https://cas.cuni.cz nebo vám bylo přiděleno v registrační kanceláři na kolejích.

    Co dělat, pokud se vám nedaří zaregistrovat

Registrační formulář se neobjevil?

Pak je možné, že:

  • Máte Apple Macintosh a zkoušíte se přihlásit přes Safari.

    Zkuste se přihlásit z Google Chrome nebo přes Firefox. Tím by mohl být problém vyřešen.

  • Máte napevno nastaveny DNS servery (Google DNS apod.).

    V tom případě si musíte přenastavit DNS sám ručně nebo nám poslat nastavení (kliknete na síťovou kartu a pravým tlačítkem myši vyberete Stav > Podrobnosti, vyfotíte nebo vytvoříte snímek obrazovky)

  • Máte napevno nastavenou IP adresu.

    V tom případě změňte nastavení na automatické přidělování IP adresy z DHCP serveru.

  • Máte zapnutou Wi-Fi síť a počítač se snaží komunikovat přes Wi-Fi a ne přes kabel.

    Musíte Wi-Fi vypnout a kabel odpojit ze zásuvky a znovu připojit.

Pokud se přesto nemůžete přihlásit, může jít o poruchu kabelu nebo zásuvky. V tom případě nás kontaktujte přes webový formulář: podpora.koleje.cuni.cz nebo e-mailem: . Vždy je třeba zadat Vaše jméno a příjmení, ID, kontaktní e-mail (telefonní kontakt vše urychlí), konkrétní lokalitu, způsob připojení k internetu, operační systém, internetový prohlížeč a vzniklý problém. Váš požadavek bude vyřizován v pracovní dny mezi 8:00–16:30.

Nedaří se vám zaregistrovat?

Pak je možné, že:

  • Zadáváte špatné heslo nebo máte v hesle nějaký hodně speciální znak.

    V tom případě si nastavte na https://ldap.cuni.cz heslo jiné. 




Zkontrolujte numerickou klávesnici a Caps Lock.

  • Síť nemůže zjistit MAC adresu.

    
Pravděpodobně máte zapnutou Wi-Fi síť a počítač se snaží komunikovat přes Wi-Fi a ne přes kabel. Musíte Wi-Fi vypnout a kabel odpojit ze zásuvky a znovu připojit.



  • Když to hlásí, vaše MAC adresa už byla registrována, je třeba restartovat PC. Většinou to pomůže.

  • Když máte vlastní router nebo switch, je potřeba při problému restartovat i tato zařízení. Poté se počítač po zapnutí zařadí do správné sítě automaticky.

Pokud se přesto nemůžete přihlásit, může jít o poruchu kabelu nebo zásuvky. V tom případě nás kontaktujte přes webový formulář: podpora.koleje.cuni.cz. Vždy je třeba zadat Vaše jméno a příjmení, ID, kontaktní e-mail (telefonní kontakt vše urychlí), konkrétní lokalitu, způsob připojení k internetu, operační systém, internetový prohlížeč a vzniklý problém. Váš požadavek bude vyřizován v pracovní dny mezi 8:00–16:30.

Přestal vám fungovat kabelový internet?

  • Dostanete se jen na registrační stránku a píše Vám to, že připojení máte z určitého důvodu zablokované – Váš počítač mohl být zablokovaný z bezpečnostních důvodů (např. zavirování...). Informace o zablokování a instrukce co dělat jsme Vám poslali na kontaktní adresu, kterou máte v CASu nebo kterou jste uvedli v registrační kanceláři na koleji. Zkontrolujte si e-mail.

  • Fungují Vám jen některé stránky.

Pokud se přesto nemůžete přihlásit, může jít o poruchu kabelu nebo zásuvky. V tom případě nás kontaktujte přes webový formulář: podpora.koleje.cuni.cz. Vždy je třeba zadat Vaše jméno a příjmení, ID, kontaktní e-mail (telefonní kontakt vše urychlí), konkrétní lokalitu, způsob připojení k internetu, operační systém, internetový prohlížeč a vzniklý problém. Váš požadavek bude vyřizován v pracovní dny mezi 8:00–16:30.


Poslední změna: 8. únor 2024 07:39 
Sdílet na: Facebook Sdílet na: Twitter
Sdílet na:  
Váš názor
Kontakt

Univerzita Karlova

Koleje a menzy


Centrum Krystal

José Martího 407/2, 162 00 Praha 6

III. a IV. patro

Česká republika


Identifikátor datové schránky: piyj9b4

IČO: 00216208 

DIČ: CZ00216208


Jak k nám