Zaregistrujte se. Zadejte jméno a heslo, které máte pro přístup na stránku CAS https://cas.cuni.cz nebo vám bylo přiděleno v registrační kanceláři na kolejích.
Máte Apple Macintosh a zkoušíte se přihlásit přes Safari.
Zkuste se přihlásit z Google Chrome nebo přes Firefox. Tím by mohl být problém vyřešen.
Máte napevno nastaveny DNS servery (Google DNS apod.).
V tom případě si musíte přenastavit DNS sám ručně nebo nám poslat nastavení (kliknete na síťovou kartu a pravým tlačítkem myši vyberete Stav > Podrobnosti, vyfotíte nebo vytvoříte snímek obrazovky)
Máte napevno nastavenou IP adresu.
V tom případě změňte nastavení na automatické přidělování IP adresy z DHCP serveru.
Máte zapnutou Wi-Fi síť a počítač se snaží komunikovat přes Wi-Fi a ne přes kabel.
Musíte Wi-Fi vypnout a kabel odpojit ze zásuvky a znovu připojit.
Pokud se přesto nemůžete přihlásit, může jít o poruchu kabelu nebo zásuvky. V tom případě nás kontaktujte přes webový formulář: podpora.koleje.cuni.cz nebo e-mailem:
. Vždy je třeba zadat Vaše jméno a příjmení, ID, kontaktní e-mail (telefonní kontakt vše urychlí), konkrétní lokalitu, způsob připojení k internetu, operační systém, internetový prohlížeč a vzniklý problém. Váš požadavek bude vyřizován v pracovní dny mezi 8:00–16:30.
Nedaří se vám zaregistrovat?
Pak je možné, že:
Zadáváte špatné heslo nebo máte v hesle nějaký hodně speciální znak.
V tom případě si nastavte na https://ldap.cuni.cz heslo jiné. Zkontrolujte numerickou klávesnici a Caps Lock.
Síť nemůže zjistit MAC adresu.
Pravděpodobně máte zapnutou Wi-Fi síť a počítač se snaží komunikovat přes Wi-Fi a ne přes kabel. Musíte Wi-Fi vypnout a kabel odpojit ze zásuvky a znovu připojit.
Když to hlásí, vaše MAC adresa už byla registrována, je třeba restartovat PC. Většinou to pomůže.
Když máte vlastní router nebo switch, je potřeba při problému restartovat i tato zařízení. Poté se počítač po zapnutí zařadí do správné sítě automaticky.
Pokud se přesto nemůžete přihlásit, může jít o poruchu kabelu nebo zásuvky. V tom případě nás kontaktujte přes webový formulář: podpora.koleje.cuni.cz nebo e-mailem:
. Vždy je třeba zadat Vaše jméno a příjmení, ID, kontaktní e-mail (telefonní kontakt vše urychlí), konkrétní lokalitu, způsob připojení k internetu, operační systém, internetový prohlížeč a vzniklý problém. Váš požadavek bude vyřizován v pracovní dny mezi 8:00–16:30.
Přestal vám fungovat kabelový internet?
Dostanete se jen na registrační stránku a píše Vám to, že připojení máte z určitého důvodu zablokované – Váš počítač mohl být zablokovaný z bezpečnostních důvodů (např. zavirování...). Informace o zablokování a instrukce co dělat jsme Vám poslali na kontaktní adresu, kterou máte v CASu nebo kterou jste uvedli v registrační kanceláři na koleji. Zkontrolujte si e-mail.
Fungují Vám jen některé stránky.
Pokud se přesto nemůžete přihlásit, může jít o poruchu kabelu nebo zásuvky. V tom případě nás kontaktujte přes webový formulář: podpora.koleje.cuni.cz nebo e-mailem:
. Vždy je třeba zadat Vaše jméno a příjmení, ID, kontaktní e-mail (telefonní kontakt vše urychlí), konkrétní lokalitu, způsob připojení k internetu, operační systém, internetový prohlížeč a vzniklý problém. Váš požadavek bude vyřizován v pracovní dny mezi 8:00–16:30.